ایران دهکده
021 46 01 39 23

پارک مینیاتور استانبول

استانبول رو تقریبا همه‌ی کسانی که تور استانبول را انتخاب کردند به عنوان یکی از بهترین جاهای تفریحی و گردشگری میشناسند به همین دلیل همه ساله توریست‌های زیادی را به خود جذب میکتد. پارک مینیاتور استانبول هم از بهترین پارک های این شهر می‌باشد که در قسمت شمال شرق خلیج شاخ طلایی استانبول قرار دارد که در سال 2003 تاسیس شده است.

اگر به استانبول سفر کردید و وقت کافی نداشتید که از همه ی جاهای دیدنی استانبول استفاده کنید.پارک مینیاتوری استانبول این امکان را برای توریست های خارجی فراهم کرده که از جاهای دیدنی استانبول که حدودا 131 اثر است در این پارک در نمای کوچک و به شکل ماکت در زمان کم و هزینه‌ای معقول دیدن کنند.

از جمله امکانات پارک مینیاتوری استانبول:

پارک مینیاتوری استانبول به خاطر این امکانات عالی که دارد،از بهترین پارک های استانبول شناخته شده که به چند مورد از آن‌ها میتوانیم اشاره کنیم.اندازه مساحت پارک مینیاتور استانبول چیزی حدود 60 هزار متر مربع می‌باشد که از این متراژ،15هزار مترش رو برای فضای ماکتها قرار دادند! 2 هزار مترش هم برای استخر و راه آبی و پارکینگی که گنجایش 500 ماشین رو داره،اختصاص دادن،40 هزار مترش را هم برای فضای سبز! 3 هزار و پونصد مترش هم برای فضای سرپوشیده.

از امکانات دیگه این پارک میشه سالن آمفی تئاتر 400 نفره رو نام برد!همینطور زمین بازی برای کودکان،قایقرانی،شهربازی مینی لند،زمین شطرنج و..... از امکانات این پارک هستند!

شاید این فکر به ذهنتون برسه که چجوری این ماکت هایی که از اماکن مختلف استانبول ساختند،توی پارک و شرایط آب و هوایی جون سالم به در میبرند؟؟و اما جواب است که جنس همه ماکت‌ها از فایبر گلاس و موادی انتخاب شده که در برابر برف، بوران و محیط طبیعی پارک که در حاشیه دریا و در هوایی شرجی واقع شده است، مقاوم باشند.

همونطوری که گفتیم توی این پارک 131 ماکت مکان های مشهور استانبول ساخته شده است!که چندتاشونو برای علاقمندان نام میبریم.

نام ماکت هایی که در پارک مینیاتور ساخته شده ‌اند:

ماکت مسجد سلطان احمد یا همون مسجد آبی ، قلعه شام ، ایاصوفیه ، مسجد کلیسای کاریه ، خانه حضرت مریم ، قصر معروف توپکاپی ، غار اصحاب کهف ، مقبره سلطان مراد ، قصر هیدیو استانبول ، ماکت صخره های گورمه و کاپادوکیا ، خونه های تاریخی ماردین و....

این ها فقط اسم چند تا از ماکت های بامزه پارک مینیاتوری بودن که اگر برید و همشونو از نزدیک ببینید یه تجربه عالی میشه براتون!!!

ساعت کاری پارک مینیاتور استانبول:

این پارک از ساعت 9 صبح تا ساعت 6 بعد از ظهر رو به مسافران و بازدید کننده هاش بازه!

هزینه بلیط برای هر فرد:

هزینه ورودی پارک مینیاتور برای گردشگرای خارجی 10لیره،برای کسایی که بزرگسال هستن و برای کسانی که در خود استانبول هستن 5 لیره و برای دانش آموزان و معلما و سربازا و پرسنلشون 3 لیره می‌باشد!

این تضمین به گردشگرای استانبول داده میشه که این پارک از بهترین جاذبه های گردشی و تفریحی توریست های تور ارزان استانبول است به این دلیل که به جای دیدن تک تک جاهای دیدنی همه را در یک مکان و با هزینه‌ی کمتر میبینید.

آدرس پارک مینیاتوری استانبول: Sütlüce Mahallesi, İmrahor Cd. 7/1, 34445 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

برای مشاهده نرخ تور استانبول با هتل های مختلف اینجا کلیک کنید.

سفرنامه های توریست های پارک مینیاتوری استانبول:

محمدرضا:سلام خدمت دوستان و گردش دوستان سایت ایران دهکده!خیلی خوشحالم اولا از اینکه میتونم سفرنامه هامو از استانبول و بهترین جاهای دیدنی و تفریحیه استانبول،پیشتون درمیون بزارم!!بعد اینکه خیلی خوشحالم هربار تور استانبول رو انتخاب میکنم!6 هفته ی پیش من و همسرم برای تور استانبول تصمیم گرفتیم چند تا از بهترین جاهای دیدنی استانبولو انتخاب کنیم تا با برنامه به سفرمون ادامه بدیم!که البته هم چند جارو انتخاب کردیم و اونجوری که ما برنامه ریزی کررده بودیم به همه ی اون جاهایی که میخواستیم بریم میرسیدیم!!!اما همیشه اتفاق خبر نمیکنه و همه چیز بر وفق مراد نمیگذره!چشمتون بد نبینه از فرودگاه امام که پروازمون ساعت ها به تاخیر خورد و از اونورم توی فرودگاه آتاتورک به تاخیر چند ساعته خوردیم! این از اولش که برناممون اونجور که میخواستیم پیش نرفت.بعدش هم که رسیدیم هتل و به وقت ساعت تحویل اتاق ها خیلی مونده بود و اونجاهم یه کم الاف شدیم!!ازاینام که بگذریم روز اول فقط تونستیم بریم خیابون استقلال و از اونجام بریم جزیره بیوک آدا!اما شب که رسیدیم هتل همسرم مریض شد و این طبیعی بود چون هربار میرفتیم جایی و آب و هوا عوض میشد،روی همسرم سریعتر تاثیرمیذاشت!خلاصه اینکه با یکی از دوستام مشورت کردم و مشکلمونوگفتم!!!که جا داره ازهمینجا ازش تشکر ویژه کنم بابت پیشنهاد عالی که بهمون داد!بله پارک مینیاتوری استانبول!!!اگر از این پارک بخوام بگم که چقدر از برنامه هامونو برامون پیش برد،کم گفتم!!!نمیشه ازش گذشت حتی اگر بتونین همه جای استانبولو ببینین اما این پارک رو نبینید سفرتون پوچ و بیهوده بوده!!!چون یه جاهایی رو که میخواستیم بریم و نشد،این پارک ماکت همون مکان هارو داشت که از خوده واقعیشونم بهتربود!ما هرکدوم 10 لیره برای ورودیمون دادیم!!که واقعا برای همچین جایی خیلی پول بی ارزشیه!!!حتما حتما ازاین پارک دیدن کنین چون توی خوده استانبول و بومی هاشونم ازمشهورترین پارک هاشون محسوب میشه!امیدوارم پارک مینیاتوری بهتون خوش بگذره!

سلطانی:باسلام خدمت دوستان!سال پیش برای ماه عسل من و همسرم یه تور زمستونه به سمت استانبول داشتیم که خیلی ام این سفر برامون جریان هایی داشت!دراصل ما اصلا نمیخواستیم خیلی استانبولو بگردیم از طرفی ام وقت زیادی برای گشتن همه ی جاهای دیدنی و تفریحی استانبول نداشتیم!برای همین خیلی تحقیق کردم تا بتونیم با همسرم یه جای خوب و باارزشتری رو بریم و بگردیم!برای همین توضیحات پارک مینیاتوری استانبول نظرمو جلب خودش کرد!!چون داخل پارک یه سری ماکت های بامزه و قشنگی ازهمه جاها و مکان های دیدنی استانبول ساخته بودن!!که بیشتر از دیدن واقعیت،این ماکت ها خیلی جالبتربودن!ساعت 10صبح با همسرم راه افتادیم سمت پارک مینیاتوری!ما چون ماشین نداشتیم مجبور بودیم با تاکسی یا خط اتوبوس بریم که گزینه دوم بهترین راه حل بود!چون ارزونتره نسبت به تاکسی های استانبول!ما از خط اتوبوس HT54 مسیرهاسکوی-تکسیم رفتیم سمت پارک مینیاتور!!!ورودی هم برای کسایی که توریست هستن 10لیره بود که با پرداختش رفتیم داخل پارک!!توی این پارک برخلاف پارکهای خودمون نمیشه اصلا اوتراق کرد!چون 131 اثر ماکت داره که اصلا نمیدونی باکدومشون عکس بگیری!خلاصه تا ساعت 6 غروب که پارک مینیاتور باز بود ازش استفاده کردیم و کل روزمونو گرفت،اما ارزششو داشت چون با یه تیر دو نشون زدیم!!!بعدا از اون رفتیم کلاپ و تا نیمه های شب خوش گذروندیم.منو همسرم اسم این سفرو گذاشتیم:سفر سبک!چون خیلی جمع وجور بود و تونستیم با دوتا حرکت تمام خوش گذرونی های یه هفته رو پیاده کنیم!!!ایشالا شماهم راغب بشین و پارک مینیاتور رو ازنزدیک ببینید!

برچسب‌ها

‌مطالب مرتبط
‌مطالب پیشنهادی
از دل خود به دل دوست سفر باید کرد...

021 46 01 39 23
تهران، میدان پونک، ضلع جنوبی میدان، ساختمان بانک سینا، طبقه 4، واحد 8
Copyright © 2018 IranDehkadeh. All right reserved.